Topp 15 roligaste betting-reklamerna

Roliga betting reklamer

De bästa bookmaker-reklamerna på TV (inkl. en del förbjudna)

Det måste vara ett nöje att arbeta i ett marknadsföringsteam och samarbeta med en ledande bookmaker… Bara föreställ dig den enorma budgeten för att marknadsföra ditt märke på TV och online! Vi anser att det största problemet är att först bestämma vilken idé som ska användas. Eftersom att det bara är fantasin som sätter gränser så kan man verkligen tänka kreativt. Och det är då det roliga börjar!

Vi har samlat alla våra favoriter inom betting-reklamer som visats på TV, och har sedan hittat ännu fler online. Sedan har vi sökt efter fler för att kunna skapa denna listan. Vi betygsatte reklamerna från de roligaste till de minst roliga, och här är resultatet. För ditt nöjes skull presenterar vi härmed de TOPP 15 roligaste bookmaker-reklamerna.

Tänk på att vissa av dessa reklamer faktiskt var för kontroversiella för att visas på TV. Så om du gillar förbjudna reklamer ska du hålla ett extra öga på vår topp 3!

15. Expekt – Var som Uncle Joe

Vi gillar denna reklamen eftersom att den har en historia. Den handlar om en ung pojke som vill bli som sin förebild vars förutsägelser alltid stämmer. Han blir en expert på gambling och vinner spel, men framförallt vinner han tjejen. Reklamen kom med på vår lista på grund av orden “jag slår vad om att hon brukar fejka det”.

14. bet-at-home – Livet är ett spel: nunnor

Om du trodde att präster och nunnor var tvungna att vara blygsamma så kommer bet-at-home att bevisa att du har fel. Med dess oväntade vändning har denna reklamen ett roligt slut och ett tydligt meddelande – livet är ett spel. Kampanjen är allmänt rolig och därför tar sig ett till klipp från bet-at-home in på vår TOPP 5.

 

13. Betsson – Vem kommer att vinna Premier League?

Låt oss lämna den engelsktalande världen för ett ögonblick och förflytta oss till Sverige för att få en lektion i hur män inte uppskattar kvinnor och deras sportkunskaper. Betsson försöker marknadsföra betting på Premier League genom att ha ett par (tidigare Liverpool spelaren John Arne Riis och den norska sångaren Tome Danil) som satsar på vem som kan mest om fotboll. Klippet kräver ingen närmare förklaring men vad de säger är följande:
John Arne: Vilken är Premier Leagues bästa lags anthem?
Tome: Sjung den för mig.

 

 

12. betsafe – Det finns inga dumma bets

Nästa video handlar helt och hållet om att göra allt man kan för att vinna ett bet. Ett enkelt missförstånd kan leda till en hel del underhållning. Meddelandet är tydligt – betsafe tar sitt jobb på allvar, och respekterar alla spelare och alla satsningar.

 

 

11. Winner: Winner i din själ

Denna reklam har inte skapats av de kända och populära Winner Sports som man kan tro, utan av ett annat företag baserat i Israel. Hursomhelst, såsom namnet påvisar handlar de helt enkelt om att vinna, och de förväntar sig att alla känner sig som vinnare och kan komma i kontakt med sin tävlingsinriktade sida. Reklamen är ganska abstrakt och ganska rolig.

 

 

10. Tipping: Bli känslosam. Satsa på det

Vad vi uppskattar med norrmän allra mest är att de inte tar allting på för stort allvar, och detta gäller speciellt sport-betting. De påstår att betting är bättre när du involverar dina känslor. Denna reklam är så intressant att du kommer se den från början till slut, och vad vi gillar starkt är den roliga ordvitsen. Reklamen är den första i vår TOPP 10.

 

 

9. Betfair – Bowling

Har du någonsin funderat på hur det skulle bli om du kombinerade två sporter? Tennis och simning? Hockey och basket? Cricket och backhoppning? Låter inte det ganska ovanligt? Vad skulle du då säga om en hybridreklam som involverar bowling och fotboll?

8. Ladrokes – Låt spelet börja! Corner T. Crudeli

I en modern tid med YouTube och smartphones kan vem som helst bli en stjärna, även om bara för en kort stund. Du kanske minns en överentusiastisk italiensk kommentator vid namn Tiziano Crudeli. Han blev väldigt populär på grund av sina känslosamma reaktioner på sitt favoritlags matchresultat. För de som inte känner till honom, kommer här ett exempel på vad denna man kan göra.

 

Ladbrokes valde att dra en fördel av denna mannens popularitet, genom att anställa honom för att göra reklam för en sportapp. Kolla in den.

7. Ladbrokes – Låt spelet börja! Schampo

När du har haft en viss framgång är det ganska naturligt att vilja mjölka kon så länge som det går. Därför, när Tiziano Crudeli’s reklam blivit framgångsrik, introducerade Ladbrokes mer abstrakta idéer med samma kommentator. Men varför begränsa sig till enbart en sportkille åt gången? De lade till Chris Kamara för att göra sina reklamer ännu mer abstrakta.

 

6. Ladbrokes – Den troende

En annan regel vad gäller framgång är att det kan vara svårt att behålla den. Hursomhelst så tror vi att Ladbrokes har hittat ett sätt att göra detta på. Denna nya kampanjen, som är ännu roligare än de galna italienska reklamerna, presenterar 5 olika sorters spelare, med en ganska bra exakthet enligt oss. Professorn, Den Som Litar På Magkänslan, Generösa John, Mr Brightside, och en till:

 

 

5. bet-at-home – Livet är ett spel: Zidane

Såsom utlovats tidigare återgår vi nu till bet-at-home. Om du tyckte att den inte så rättvisa attityden hos en nunna var rolig, så kommer även denna Zidane-liknande kontorssituationen att vara ett nöje. Vi är övertygade om att du inte har glömt denna situationen från 2006, men denna reklam behöver lite bakgrund för att vara rolig, så här är den:

 

Och här är bet-at-home-reklamen:

4. Pro Line – För att allt kan hända

Vi ber om ursäkt i förväg för kvaliteten på denna annonsen, men trots att vi försökte allt vi kunde så kunde vi inte hitta en bättre version. Denna kanadensiska bookmaker tog sig an ämnet på ett väldigt roligt och avslappnat sätt. Det är ganska underhållande att se ett gäng maskulina män i reklamen, eller, inte så jättemaskulina. Annonsen är kreativ och har ett tydligt meddelande.

 

 

3. Paddy Power – Blind-fotboll

Du har kanske lagt märke till att en annons från Paddy Power inte har dykt upp i vår lista än så länge. De är kända för att skapa de roligaste (och mest stötande) reklamerna, och av den anledningen är de helt enkelt för bra för att inte vara med i TOPP 3. Vi gillar två av deras reklamer allra mest, och tredjeplatsen går till den mer blygsamma, trots att båda kan ses som ganska stötande.

2. Paddy Power – Satsningar i fickorna (Förbjuden)

Denna reklam är minst blygsam utav de två. Faktum är att den var för extrem för att sändas på brittisk TV. Bookmakern förbjöds att sända reklamen eftersom att den var för kontroversiell. Lyckligtvis finns alltid YouTube!

 

 

1. Unibet – Du kan alltid spela med

Det var en ganska stor debatt på vårt kontor angående vilken reklam som skulle hamna på första- och andraplatsen. Det var inte med stor marginal, men det kan bara finnas en vinnare. Den roligaste reklamen som marknadsför en bookmaker visade sig vara den som tilltalar flest. Faktum är att de holländska marknadsföringsteamet hos Unibet skapade en reklam som är så mångsidig att den är rolig över hela världen.

 

 

Mer än reklamer

Hade du lika kul när du kollade på reklamerna som vi hade när vi samlade på dem? Vi hoppas bara att du inte baserar ditt beslut om att spela hos en bookmaker på en reklam, beroende på hur rolig reklamen är. Det finns många andra faktorer att tänka på, och för mer information och för att se våra recensioner, kolla in vår meny till vänster.